2.kapitola: Dievča, ktoré počarilo Siriusovi Blackovi

17.01.2013 09:42

Ahojte! :-)) Tak tu máme ďalšiu kapitolovku od Jenny! Príjemné čítanie! :-))

 

-„Stradfordová, musíte hrať!“ zvýskla som tak, až pribehla madam pomfreyová a pýtala sa ma „čo mi, pre merlina je."
- „Pani profesorka, ďakujem!“ vyhŕkla som, keď som sa spamätala zo šoku. Ale čo je s Basiem?
-„Eeh, pani profesorka?“ opatrne som začala, lebo McGonagalová sa práve hádala s madam Pomfreyovou, ktorá ma ani za svet nechcela pustiť.
- „Čo je, Stradfordová?“
- „Čo je s Basiem?“
-„S kým? Aha, vy myslíte Litfigera!“ V skutočnosti má Basie dve priezviská. Jeho celé meno je Thomas Basie-Litfiger. Nikto zo žiakov ani z profesorov nevolá Basieho Litfiger, pretože už neraz sa napajedil, keď mu tak niekto povedal. Kto vie, či sa mu to priezvisko proste nepáči, alebo je za tým čosi viac.
-„Áno.“
-„Za chvíľu ho privedú do nemocničného krídle, už pomaly ani nevidí na cestu, tie vlasy mu stále rastú. Zrejme to bolo iba kúzlo na zhusťovanie vlasov, ale použili ho viacerí.“ zarazilo ma, že McGonagalová, aj keď vedela o čo sa jedná, nemienila nič urobiť. Tento postup sa jej ani z ďaleka nepodobal.
-„Pani profesorka, viete to kúzlo zvrátiť?“
-„Ale isteže viem! odvetila konverzačným tónom McGonagalová.
„Litfiger nejde do nemocničného krídla kvôli jeho vlasom, ale kvôli traume,“ doplnila.
-„ Eh, traume? Ako môže mať niekto traumu z toho, že mu rastú vlasy?“ Zo zamyslenia ma vytrhli kroky. Basie išiel pozadu a viedol ho akýsi piatak, ktorého som matne poznala z videnia. Basie sa teda naozaj podobal na banší. Pochybovala som, že môže cez vlasy vidieť hoci aj svetlo. Madam Pomfreyová kývla na prvú posteľ, ktorá bola takmer pri vchode do nemocničného krídla. Piatak posadil Basieho, ten sa posadil a hlasno odfukoval. Podišla k Basiemu, špičkou prútika sa dotkla jeho vlasou a čosi zamrmlala. Vlasy okamžite prestali rásť. Zase čosi zamrmlala, ale nič sa nestalo.
-„Tí darebáci čo mu to urobili, použili zrejme na záver kúzlo zachovania. Čiže sa mu tie vlasy....“
-„Ja viem, madam Pomfreyová.“ McGonagalová pozrela na mňa a objasnila mi kúzlo trvanlivosti.
-„Čiže vlasy sa nedajú nejako odstrihnúť, alebo inak odstrániť.“ Takže....?
-„A čo s ním teda bude?“
-„Bude užívať elixír, ktorý by mu mal pomôcť a bude v poriadku.“
-„Aha. Mám ísť na vyučovanie alebo...“
-„Najprv sa prezlečiete a pôjdete si zobrať učebnice do vašej izby. Vzhľadom k tomu, že máte elixíry s profesorom Slughornom, zoberte si aj prísady.“
-„Ďakujem, profesorka McGonagalová.“ Ako omámená som vstala, prezliekla sa a išla do klubovne.
-„Okuliare“ povedala som heslo Tučnej pani.
-„Nie.“
-„Ako to, že nie?“
-„Je mi ľúto, ale heslo sa zmenilo.“ Do pekla aj s tým! Rozmýšľala som, čo urobiť. Nakoniec som sa rozhodla, že pôjdem na elixíry, hoci aj bez učebníc a prísad. Slughorn určite bude mať rezervné a pri najhoršom mi prísady požičia Lily. Nohy ma akoby niesli sami, spamätala som sa, až keď som stála pred vchodom do priestrannej chodby. Vošla som. Nadýchla som sa a ucítila známu vôňu stuchliny, plesne a bylín. Pridala som do kroku a zastala až pred triedou elixírov. Zaklopala som a vošla. Slughorn stál za stolom a vysvetľoval ako máme vybrať jadierka z plodov amefézie, rastliny ktorá sa používa na liečbu zlomenín. Pozrel na mňa a skôr ako som stihla otvoriť ústa, prehovoril.
„Ah, áno, už si tu, sadni si. Profesorka McGonagalová mi povedala že prídeš trochu neskôr. A... kde máš učebnicu a prísady?“
-„Zatiaľ čo som bola v nemocničnom krídle, zmenilo sa heslo a nemohla som sa dostať do našej klubovne.“
Slughorn šéfuje Slizolinu, no ja si myslím, že on sám bol v Bystrohlave alebo Bifľomore.
-„Aha. Tak dobre, tu mám prísady pre podobné prípady, zober si ich a Lily ti rýchlo vysvetlí o čo sa tu jedná, dobre?“ Viem o čo sa tu jedná. O elixír na liečbu zlomenín a hlbších rán. Ale Slughorn bol divný. Správal sa ku mne ako k decku. Posledné roky (vlastne až doteraz) si ma nejak extra nevšímal. 
A teraz sa začal vtierať. Stavím sa o desať galeónov že ma na konci hodiny pozve na najbližší večierok jeho klubu. Ale prečo tá zmena? To by ma zaujímalo.
-„Ďakujem, profesor Slughorn.“ Snažila som sa byť slušná.
-„Och, nie je za čo, Julie, nie je za čo.“ povedal a šibalsky na mňa žmurkol.
-„Nazdar Lily....“ Lily prekvapene otvorila ústa a posunula sa, aby som si k nej mohla prisadnúť. Zrejme nezaregistrovala môj príchod.
-„Julie, čo tu robíš, utiekla si z nemocničného krídla, alebo čo?“
-„Ale nie, bola za mnou McGonagalová a povedala mi, že nejakí Slizolinčania Basieho zakliali a teraz mu rastú neprestajne vlasy. Vraj má z toho traumu. Nechápem ako môže mať niekto traumu z toho, že mu rastú vlasy. Uznávam že sa trochu podobal na banší ale, že by mal traumu z toho, že sa mení na ňu?“ Lily sa zamyslela a takmer bleskovou rýchlosťou zbledla. Bola biela ako stena. Skoro akoby videla smrť. Alebo dementora.
-„Asi viem čo mu je, ale je to zlé.“ Prekvapene som otvorila ústa. Lily je síce najlepšia študentka akú poznám, no keď na to prišla ona, prečo, na to neprišla aj McGonagalová?

Diskusná téma: 2.kapitola: Dievča, ktoré počarilo Siriusovi Blackovi

:)

Nienna | 08.02.2013

Tak to som zvedavá na čo Lily na konci prišla... :-) Inak sa mi kapitola páčila, teším sa čo bude ďalej, len ma trochu zarazilo, že prof. Slughorn študentke tykal... :-)

Re::)

Janka | 08.02.2013

Len mi to tak naňho sadlo, že chcel zapôsoboť :D Akože "Ja som mierumilovný profesor..." :) Ďakujem za pekný komentík :D

Pridať nový príspevok